De WALRUS II ligt voor Scheveningen. Ze heeft er zojuist de transportleiding afgeleverd die gebruikt gaat worden bij het opspuiten van het strand.
(Zie ook de menukeuze Zandsuppletie Scheveningen onder het sub-menu 'Facebook-pagina's')
De ONYX (IMO 9752400) is een van de drie ankerbehandelende sleep- en bevoorradingsschepen (AHTS) van de Poolse rederij Polskie Ratownictwo Okrętowe (PRO). De andere twee zijn de AMBER II en de OPAL. Over die twee maakte ik al eerder een Sleepbootdossier. Dit keer valt de ONYX die eer te beurt.
>> Klik hier als je het wilt lezen.<<
Of het nou in Rotterdam was of in Hoek van Holland of Scheveningen. Als ik maar het idee kreeg om uit de auto te stappen, begon het al te regenen.
Gratis wasbeurt voor de auto, dat wel, maar niet helemaal de bedoeling. Gelukkig kon ik in Rotterdam vanuit de auto kieken, anders was ik mooi voor joker op pad gegaan voor de EN AVANT 25!
Afgelopen maandag werd zij geregistreerd onder haar nieuwe naam. Ik kiekte haar ter gelegenheid daarvan en maakte gelijk ook maar een Sleepbootdossier. Daar staat echter weinig anders in dan de datums van haar diverse overnames en de daarbij behorende kleurwijzigingen.
Klik hier maar en lees het zelf.
Op 29 juli 2023 komt ze vanuit Vietnam in Nederland aan, de gloednieuwe EN AVANT 25 (2*) (IMO 9949443). Ze is bestemd voor de Muller Groep B.V. uit Dordrecht.
Een dag later kiek ik haar en nu, twee dagen later, is haar Sleepbootdossier klaar. Wil je dat lezen? Klik dan hier.
De UNION 7 is een dezer dagen omgedoopt tot VB STERLING. Een goede reden om een Sleepbootdossier over haar samen te stellen. Zo'n dossier begint echter altijd met een foto. Dus vanochtend op jacht naar die foto. Gelukt! Binnenkort (hopelijk) een Sleepbootdossier!
Mijn eerste nieuwe van vandaag was de DUKE OF NORMANDY. Helaas afgedekt door de DUCHESS (als dat maar goed gaat!), maar ze staat er herkenbaar op, toch?
"Zoekt u wat?", vroeg de man die mij vanuit een auto van een bewakingsbedrijf met zijn arm uit het raampje tot stoppen had bewogen. "Niet meer. Ik zocht een goede plek om die nieuwe sleepboot van MULLER Dordrecht, de EN AVANT 25, vrij te kunnen fotograferen. Ze is gisteren namelijk aangekomen uit Vietnam [bron] en ligt nu hier langs de kant. Vandaar. Doch helaas, overal hekken en muren! Misschien heb ik op 17 augustus meer succes, want dan zal ze worden gedoopt." "Aha. Ja, we zagen u telkens op een andere camera en vroegen ons af...., maar succes verder!"
Ik zag haar op 22 juli 2023 vanuit Hoek van Holland op de Maasvlakte liggen, de MSC DRAGON. Ik kende haar nog niet, dus maakte ik toch maar alvast dit 'ver weg plaatje' van haar.
Thuisgekomen zocht ik uit wat haar geschiedenis is en maakte daar gelijk een Sleepbootdossier van. Als je dat wilt lezen, moet je even op deze link klikken.
Ik ging voor de ALP SWEEPER. Nou, die staat er op en redelijk netjes, al zeg ik het zelf.
En omdat ik er toch was, pikte ik deze MSC DRAGON ook maar even mee. Wel van erg ver weg, maar ik had hem nog niet, dus mocht het...
Op 26 juni 2023 wist ik haar - na wat heen en weer rijden - te kieken in Pernis, de ASSISTER. Eenmaal weer thuis begon ik aan een Sleepbootdossier over haar. Dat is nu klaar en te lezen via deze link.