Gisteren kiekte ik haar nog, de NEPTUN 11. Ze kwam in 2011 met die naam op de wereld, werd in 2014 als GRACELAND overvallen door zeerovers, stond vervolgens "te koop" en vaart anno 2020 dus weer als NEPTUN 11.
Lees er alles over in haar Sleepbootdossier dat ik maakte ter ere van haar verkiezing tot Sleepboot van de maand.
Vanmorgen kwam de NEPTUN 11 terug uit Tilbury (Engeland) met het ponton NP 488. De sleep kreeg voor de rivier stuurassistentie van de WALRUS V. Bestemming: Handelskade Dordrecht.
En toen die voorbij was richting Dordrecht, kwam dit span vanuit de Wilhelminahaven in Schiedam de rivier af zakken. De EN AVANT 30 en de FAIRPLAY-27 met de SEAFOX 7, met stuurassistentie van de MULTRATUG 20 en als stand-by de MULTRATUG 32. Het geheel werd in de peiling gehouden door de RPA 16. Bestemming: Windpark Borssele.
Nu het vogelen op een laag pitje is komen te staan, stil ik mijn vogeltrek met het lezen van Het Vogeljaar door Jac. P. Thijsse uit 1923 dat ik van Arie den Dulk kreeg. Wat kan die man (Jac.P. dus) mooi verhalen! Je krijgt er zin in om zelf op zijn manier te gaan kijken (maar nu even niet).
Een gunstig effect van deze verplichte pauze is wel dat mijn, door het kijkeren, het fotograferen en het fotobewerken, overbelaste schouderspieren kunnen herstellen. "Elk nadeel heb z'n voordeel!"
De Groene Specht kon er wel om lachen, zo leek het, een Houtduif die een sperwernest kraakt.
Maar toen de Sperwer terug kwam van een blokje om, was het gedaan met de pret. De duif leeft nog wel, maar heeft hopelijk zijn c.q. haar lesje wél geleerd. Don't f**k with Sparrow Hawks.
Ik zag haar gisteren binnenkomen, het bewakingsschip VIVRE-G (2004). Volgens de gegevens voer ze de eerste zeven jaar van haar leven als tonijnvisser onder Italiaanse vlag. Toen heette ze DOMENICO PAPPALARDO. In 2011 werd ze verkocht aan Rederij Groen, die haar haar huidige naam gaf.