Het was dat het zonnetje even op dit exemplaar scheen en dat hij wél wakker was, anders had ik de Goudplevieren op het bollenveldje mooi over het hoofd gezien. Om hem heen zaten er een stuk of dertig te pitten, waarvan je vaak alleen het koppie zag. Maar ik weet ze nu te vinden!
De jonge Bruine Kiekendieven op de Lakerpolder zijn er nog steeds en worden door zowel pa als ma vreselijk verwend. Die groeien op tot onzelfstandige luiwammesen, wat ik je brom!
En wat mij trouwen nu pas opviel, is dat pa onderop zijn vleugels aan beide zijden een soort 'N' heeft staan (zie foto). Een zelfverzonnen wingtag wellicht?
En aan het einde van mijn rondje kwamen deze twee Grote Zilverreigers mij nog even begroeten c.q. uitzwaaien. Nou, de groeten terug!
Zij is wel geen échte sleper, maar ze kan het in noodgevallen wél met haar Bollard Pull van 17,5 ton, de 7-STARS. Ze hoort tot de vloot van de plaatselijke Rederij Groen en ligt binnen voor reparatie c.q. onderhoud. Gisteren kiekte ik haar al toen ze terugkwam van een proefvaartje; vandaag lag ze aan de Adriaan Maaskade. Klik maar even op de button voor Meer foto's.
De UNION BEAR verliet precies tijdens mijn ontbijt het ankergebied Scheveningen. Dé kans dus om haar te kieken. En haar bestemming was bovendien de Eerst Haven. Het kon niet mooier. Ze kwam binnen voor bevoorrading en bemanningswissel.
Om 14:10 uur gingen de trossen los en voer ze terug naar het ankergebied om daar weer wat te gaan liggen steken. Ze is, zo begreep ik van haar kapitein, ankerbehandelaar voor de pijpenlegger AUDACIA, die tot gisteren ook in het ankergebied lag. Nu bewaakt ze de achtergebleven ankers en boeien in het naastgelegen testveld. Vandaar dat 'steken' dus.
Wil je meer over de UNION BEAR te weten komen. klik dan even op deze link naar haar Sleepbootdossier!
Gisteren ging ik op pad voor Jan's Bonte Vliegenvanger en kwam thuis met een Sperwergrasmus. Vandaag reed ik naar Katwijk voor de Draaihals en kiek alleen een (vrouwtype) Bonte Vliegenvanger. Verwarrend allemaal!