Vanaf Egina in Nigeria waren ze bij elkaar gebleven, de BOKA SHERPA, de UNION PRINCESS en de FAIRMOUNT ALPINE. Maar voor de Belgische kust werd de eenheid verbroken. De BOKA SHERPA zette koers naar Vlissingen en de andere twee naar Rotterdam. En toen de UNION PRINCESS stal rook, gaf zij een poepie meer gas dan de FAIRMOUNT ALPINE. Beduidend vroeger dan de opgegeven ETA liep zij vanmorgen binnen. Bijna was ik nog te laat geweest ook. En een kleine vijf uur later stond de FAIRMOUNT ALPINE er ook (nog gekleurd) op. Het ging mij vooral om deze laatste, want van haar heb ik een schaalmodel. Nu dus ook goede foto's! Leuk!
In tussen de bedrijven door kiekte ik nog:
de (ex-Duitse Marine-sleper) MORITZ (1971) en de:
MULTRATUG 14 (2006) (met op de achtergrond mijn huis..)
Lekker bezig!
Hij zit er volgens waarneming.nl al vijf dagen, deze bijna staartloze jonge Grauwe Klauwier. Ik werd op het beestje gewezen door een collega vogelaar toen ik - onwetend van zijn aanwezigheid ter plekke - al in de auto was gestapt na mijn sleepboot-foto-shoot op de Maasvlakte. Boffen dus. Jammer wel dat mijn vogelcamera thuis lag; nu moest hij met de sleepbootcamera en die is bepaald niet dol op veel te kleine beweeglijke vogeltjes.....
De Franse Eurotug 3210, genaamd TSM KERMOR (v/h INGE W) liep zojuist de haven van Scheveningen binnen om aan de Adriaan Maaskade af te meren. Omdat de zon al bijna onder is, stel ik een nadere kennismaking met haar uit tot morgen. Hopelijk blijft ze even binnen.
De Marinesleepboot GOUWE (A878) was present tijdens de Furieade 2018 in Maassluis en je mocht er op en ook vrijwel overal in. Dat deed ik dus, met deze fotoserie als resultaat. Daarbij viel mij het meeste op dat met name haar stuurhut toch wel een stuk ruimer, gezelliger en leefbaarder is dan die op de Noordzeeklasse. Op dit 'ouwetje' kan je daar je kont tenminste behoorlijk keren.