Noordzee, 16 januari 2023 - In de nacht van 16 op 17 januari 2023 lukt het de MULTRASHIP COMMANDER om met windkracht 7 met uitschieters tot 9 Beaufort [zie windgrafiek © meteotoren.nl [1]] een sleepverbinding te maken met het guard-vessel FLAMINGO (in charter bij Rederij Groen). Dat is door motorpech gevaarlijk dicht naar het windmolenpark Borssele verdaagt [2] [3]. Ze sleept het naar een veiliger plek, waarna de MULTRATUG 18 haar overneemt en naar Vlissingen sleept [4].
Archief-foto
Het blijft aanmodderen met de Ierse sleepboot APOLLO SUN. Nu ligt ze weer in Le Havre aan de ketting.
Ik paste haar Sleepbootdossier daarop aan. Klik hier als je dat wilt lezen.
De WULF 7 is een nieuwe binnen mijn verzameling. Toen ik dus op AIS zag dat die vanmiddag binnen zou lopen, reed ik rap naar Hoek van Holland om haar te kieken.
Het was echter behoorlijk dampig, dus écht mooie prenten zouden het niet worden, maar 'niet geschoten, is altijd mis', toch?
En toen zij in de kijker kwam, zag ik pas dat ze een fors ponton op sleep had. Dat stond dus niét op AIS. Vlak daarop kwam de duwboot PIETER VAN DER WEES naar buiten. Kennelijk de stuurboot. Dat klopte en toen het span dichterbij kwam, zag ik de naam van de sleep, te weten BHV INNOVATION, een half afzinkbaar zware-lading-ponton. Bestemming: Oceanco in Alblasserdam, alwaar ze zal worden ingezet bij het opnieuw te water laten van een 105 meter lang jacht dat daar een make-over ondergaat, aldus the Tugs Towing & Offshore Newsletter No. 07/2023 (blz. 19).
Ze staan er op! Kijk ook maar onder de button.
De Haagse huiskatten vangen in drie dagen meer wilde vogels dan Vogelopvang De Wulp in een heel jaar ‘redt’.
Zo luidt het intro van mijn open brief "Stop toenemend kattenkwaad!" van 1 september 2022.
Inmiddels
Het mega-probleem lijkt nu écht wat serieuzer te worden benaderd...
Gisteren kiekte ik haar en vandaag is haar dossier klaar.