Om 15:51 uur zag men vanaf het Zuidelijk Havenhoofd de "blows" van een walvis.
Dat zou dus best eens onze Bultrug "JoJo" kunnen zijn. Maar pas als zijn/haar staart goed op de foto is gezet, kunnen de wetenschappers er wat zinnigs over zeggen. Op dit bewijsplaatje van 16:18 uur vanuit mijn raam, zijn alleen de restanten van zo'n "blow" (en de vele "mee-eters") te zien ter hoogte van Kijkduin/De Vulkaan. Dat zegt dus niet veel, maar de spanning is terug!
Prettig Kerstfeest!
Een Supply-, Crew-, Guard-, Support Vessel. Zo noemt Rederij Groen zijn laatste aanwinst, de AURORA-G (2). In haar vorige leven heette ze SIEM CARAJAS met als bouwjaar 2012. Eind vorig jaar verwierf Groen haar en liet haar op een Poolse werf grondig renoveren en aanpassen. Dat project duurde bijna een jaar en nu dus voor de Kerstdagen "thuis".
(Zie ook het artikel dat De Scheveninger over haar schreef en het filmpje dat Jaco Roeleveld van haar aankomst maakte.)
Ik had er eigenlijk bij willen zijn vanochtend, maar toen zij vanuit Triëst (I) Hoek van Holland binnenliep, was het nog donker.
De Fairplay-28 (2) is de nieuwste ster aan het Fairplay-firmament. Gehuurd, dat wel, maar al mooi uitgedost in de huisstijl. Ik trof haar in de Merwehaven en kiekte haar. En inmiddels heeft zij ook haar eigen Sleepbootdossier. Klik en zie!
Ik ging vanochtend voor mijn doen vroeg op pad. Tugspotters.com had namelijk gemeld dat de SMIT ANGOLA zou thuisvaren om opgelegd te worden. Ik ving haar op bij de Maeslantkering en kiekte haar daar. (Inmiddels stelde ik trouwens een Sleepbootdossier van haar samen.)
Terug in Hoek van Holland ontmoette ik nog de uitvarende BOKA ALPINE. Onder die nieuwe naam had ik haar nog niet op de foto. En ondanks de regen, nu dus wél.
Twee Boskalis-vliegen in één klap