18 juni 2015 op het Kieler kanaal bij Breiholz
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Koos Goudriaan
Nieuws en foto's van de Nederlandse zeescheepvaart
Tewaterlating 21 december 2004
Tewaterlating 21 december 2004
Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht 9408645. Sorteren op datum Alle posts tonen
Posts gesorteerd op relevantie tonen voor zoekopdracht 9408645. Sorteren op datum Alle posts tonen
Update 'Havenkade'
Vandaag: op de Nieuwe Waterweg bij de Maeslantkering
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Jack Bouman meer op • HAVENKADE
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Jack Bouman meer op • HAVENKADE
Bestemming Werkhaven
10 oktober 2015 op de Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepsein PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Koos Goudriaan
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepsein PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Koos Goudriaan
Thuishaven Dordrecht
25 november 2013 op de Nieuwe Waterweg bij de Maeslantkering
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Jack Bouman • HAVENKADE
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Jack Bouman • HAVENKADE
En Avant 20
Last week the 2007 built German registered with call sign DKQP
tug Claus (Imo 9408645) arrived for a dry docking at the shipyard
in Stellendam; Netherlands.
There are rumors that the tug will be sold and
to Muller – Dordrecht; Netherlands and renamed in En Avant 20.
The tug at this moment is owned by Johannsen J. – Luebeck; Germany
and managed by Joahnnsen j. & Sohn Seeschlepp – Luebeck; Germany.
She has a length o.a. of 32.00 mtrs a beam of 11.00 mtrs
and a draught of 4.25 mtrs. The grt is 448 tonnes
and the nrt is 134 tonnes.
Built by Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik – Kiel;
Germany under number S255. The two ABC 8MDZC main engines
develops a total output of 3,680 kW and a speed of 12 knots.
The tug is classed by Germanischer Lloyd
100 A5 M E1 with freeboard 1.009 m Tug MC E1 AUT
[Bron: Marcel Coster & Tugs Towing & Offshore News]
Eerder in IJmuiden
© Marcel Coster – IJmuiden • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
CLAUS
Bouwjaar 2007, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik (S255)
tug Claus (Imo 9408645) arrived for a dry docking at the shipyard
in Stellendam; Netherlands.
There are rumors that the tug will be sold and
to Muller – Dordrecht; Netherlands and renamed in En Avant 20.
The tug at this moment is owned by Johannsen J. – Luebeck; Germany
and managed by Joahnnsen j. & Sohn Seeschlepp – Luebeck; Germany.
She has a length o.a. of 32.00 mtrs a beam of 11.00 mtrs
and a draught of 4.25 mtrs. The grt is 448 tonnes
and the nrt is 134 tonnes.
Built by Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik – Kiel;
Germany under number S255. The two ABC 8MDZC main engines
develops a total output of 3,680 kW and a speed of 12 knots.
The tug is classed by Germanischer Lloyd
100 A5 M E1 with freeboard 1.009 m Tug MC E1 AUT
[Bron: Marcel Coster & Tugs Towing & Offshore News]
Eerder in IJmuiden
© Marcel Coster – IJmuiden • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
CLAUS
Bouwjaar 2007, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik (S255)
Thuishaven Dordrecht
1 maart 2014 op de Nieuwe Waterweg bij Maassluis,
met een bol extra op de brug
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Leo Varekamp
met een bol extra op de brug
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Leo Varekamp
Naamloos overgedragen, inmiddels herdoopt
CLAUS
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645,
17-3-2006 kiel gelegd, 18-9-2006 te water gelaten,
19-12-2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn.
2013 verkocht aan Rederij T. Muller, Dordrecht,
20-5-2013 gearriveerd te Stellendam,
5-2013 bij Maaskant Shipyards Stellendam B.V., Stellendam
wordt herdoopt als EN AVANT 20,
24-5-2013 in dok te Stellendam,
30-5-2013 uit dok te Stellendam en te Dordrecht
en (nog naamloos) overgedragen
12 juni 2013 herdoopt als EN AVANT 20,
Nederlandse vlag, roepnaam PCUZ
Bron: Scheepsfotoruilbeurs, volgende is op 12 oktober 2013
4 augustus 2012 de CLAUS op het Noordzeekanaal
t.h.v. Velsen Zuid onderweg naar Amsterdam
© Marcel Coster – IJmuiden • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645,
17-3-2006 kiel gelegd, 18-9-2006 te water gelaten,
19-12-2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn.
2013 verkocht aan Rederij T. Muller, Dordrecht,
20-5-2013 gearriveerd te Stellendam,
5-2013 bij Maaskant Shipyards Stellendam B.V., Stellendam
wordt herdoopt als EN AVANT 20,
24-5-2013 in dok te Stellendam,
30-5-2013 uit dok te Stellendam en te Dordrecht
en (nog naamloos) overgedragen
12 juni 2013 herdoopt als EN AVANT 20,
Nederlandse vlag, roepnaam PCUZ
Bron: Scheepsfotoruilbeurs, volgende is op 12 oktober 2013
4 augustus 2012 de CLAUS op het Noordzeekanaal
t.h.v. Velsen Zuid onderweg naar Amsterdam
© Marcel Coster – IJmuiden • COSTER MARITIEME FOTOGRAFIE
12 augustus 2021 uitgaand in de Rijnmond vanuit Dordrecht naar Den Helder
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht / Rederij T. Muller B.V.
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Paul Gerdes
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht / Rederij T. Muller B.V.
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Paul Gerdes
Met grotere sleper de offshore in
Muller in Dordrecht heeft donderdagavond een nieuwe sleper in gebruik genomen. Met de En Avant 20 groeit de maximale trekkracht van Muller's vloot met 15 ton tot 70 ton. Het bedrijf wil de zeesleper inzetten op de offshoremarkt.
'Ook andere slepers uit onze vloot worden in de offshore ingezet, maar met de En Avant 20 stappen we een nieuw marktsegment binnen', zegt Muller-directeur Bram Muller. 'Dit schip kan in de onderlaag van het zware offshorewerk opereren.'
Het nieuwe schip is op donderdagavond feestelijk in gebruik genomen.
Na bezichtiging door een groot aantal genodigden voer de En Avant 20 samen met een partyboot vol gasten uit voor een demonstratie van zijn kracht en kunnen.
De En Avant 20 is in december 2006 gebouwd en voer eerder onder de naam Claus voor het Duitse J. Johannsen & Sohn. Waarom de sleepbootfirma het schip van de hand deed is niet bekend. Muller zegt dat het bedrijf het schip voor een 'lucratief' bedrag heeft kunnen kopen.
'Morgen zet de En Avant 20 koers richting Sint Petersburg in Rusland. 'Daar gaat die een nieuwbouwsectie van een vliegdekschip voor de Franse marine ophalen', zegt Muller. Bedoeling is dat het schip daarna in de offshore gaat werken. Muller is daarvoor in onderhandeling met Heerema Marine Contractors.
De En Avant 20 (32,50x11,64,4,95) is een Azimuth Stern Driven (ASD) haven- en zeesleper. Het schip wordt aangedreven door twee ABC MDZC achtcilinders die elk 1850 kW vermogen kunnen leveren.
De voortstuwing wordt door twee Schottel roerpropellers
(type SRP 1515) verzorgd. [SCHUTTEVAER]
Te Dordrecht
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Cees de Bijl - Dordrecht
'Ook andere slepers uit onze vloot worden in de offshore ingezet, maar met de En Avant 20 stappen we een nieuw marktsegment binnen', zegt Muller-directeur Bram Muller. 'Dit schip kan in de onderlaag van het zware offshorewerk opereren.'
Het nieuwe schip is op donderdagavond feestelijk in gebruik genomen.
Na bezichtiging door een groot aantal genodigden voer de En Avant 20 samen met een partyboot vol gasten uit voor een demonstratie van zijn kracht en kunnen.
De En Avant 20 is in december 2006 gebouwd en voer eerder onder de naam Claus voor het Duitse J. Johannsen & Sohn. Waarom de sleepbootfirma het schip van de hand deed is niet bekend. Muller zegt dat het bedrijf het schip voor een 'lucratief' bedrag heeft kunnen kopen.
'Morgen zet de En Avant 20 koers richting Sint Petersburg in Rusland. 'Daar gaat die een nieuwbouwsectie van een vliegdekschip voor de Franse marine ophalen', zegt Muller. Bedoeling is dat het schip daarna in de offshore gaat werken. Muller is daarvoor in onderhandeling met Heerema Marine Contractors.
De En Avant 20 (32,50x11,64,4,95) is een Azimuth Stern Driven (ASD) haven- en zeesleper. Het schip wordt aangedreven door twee ABC MDZC achtcilinders die elk 1850 kW vermogen kunnen leveren.
De voortstuwing wordt door twee Schottel roerpropellers
(type SRP 1515) verzorgd. [SCHUTTEVAER]
Te Dordrecht
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Cees de Bijl - Dordrecht
24 februari 2020 op de Oude Maas met bestemming Dordrecht
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht / Rederij T. Muller B.V.
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Ruud Zegwaard
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht / Rederij T. Muller B.V.
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Ruud Zegwaard
4 juli 2019 in de IJmond op het Noordzeekanaal, vaart voor Port Towage Amsterdam
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Ruud Coster
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Ruud Coster
Thuishaven Dordrecht
7 september 2013 op de Nieuwe Waterweg bij Maassluis-West
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Skyphoto Maassluis
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Skyphoto Maassluis
Thuishaven Dordrecht
28 mei 2015 op het Kieler kanaal
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Ruud Zegwaard • TUGS BLOG
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Ruud Zegwaard • TUGS BLOG
23 juni 2018 in de Europoort
De EN AVANT 20 met ponton Wismar, met windmolenpalen voor de Eemshaven
EN AVANT 9 fungeerde als stuurboot
© Patrick Blankwaard
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Patrick Blankwaard
De EN AVANT 20 met ponton Wismar, met windmolenpalen voor de Eemshaven
EN AVANT 9 fungeerde als stuurboot
© Patrick Blankwaard
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Patrick Blankwaard
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Marcel Coster • Startpagina • meer Dagfoto
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Marcel Coster • Startpagina • meer Dagfoto
Thuishaven Dordrecht
30 oktober 2013 op de Nieuwe Waterweg bij Maassluis
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Henk Jungerius
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Henk Jungerius
3 december 2018 uitgaand Nieuwe Waterweg bij Maassluis
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Frans de Lijster
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Frans de Lijster
In de thuishaven
22 juni 2013 te Dordrecht
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Cees de Bijl - Dordrecht
2013 verkocht aan Rederij T. Muller, Dordrecht,
20 mei 2013 gearriveerd bij
Maaskant Shipyards Stellendam B.V., Stellendam
30 mei 2013 uit dok te Stellendam en te Dordrecht
en (nog naamloos) overgedragen
12 juni 2013 herdoopt als EN AVANT 20
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Cees de Bijl - Dordrecht
2013 verkocht aan Rederij T. Muller, Dordrecht,
20 mei 2013 gearriveerd bij
Maaskant Shipyards Stellendam B.V., Stellendam
30 mei 2013 uit dok te Stellendam en te Dordrecht
en (nog naamloos) overgedragen
12 juni 2013 herdoopt als EN AVANT 20
22 april 2019 afgemeerd aan de Loggerkade in IJmuiden,
vaart tijdelijk voor de Port Towage Amsterdam
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Ruud Coster
vaart tijdelijk voor de Port Towage Amsterdam
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, grt 448
Eigenaar Tebra Beheer B.V., Dordrecht
Manager Muller Zwaar Transport B.V., Dordrecht
Gebouwd Lindenau GmbH Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel / S255
LxBxH 32.50 x 11.64 x 5.25 meter
Motorvermogen 3744 kW, snelheid 13 knoop, roepsein PCUZ
© Ruud Coster
Eerste sleepklus
14 juli 2013 op het Kieler kanaal bij Grunental
© Juergen Braker • FERIENHAUS BRAKER
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn
© Juergen Braker • FERIENHAUS BRAKER
EN AVANT 20
Bouwjaar 2006, imonummer 9408645, roepnaam PCUZ
Eigenaar Rederij T. Muller, Dordrecht
19 december 2006 (GL) opgeleverd door
Lindenau G.m.b.H. Schiffswerft & Maschinenfabrik, Kiel (S255)
als CLAUS aan J. Johannsen & Sohn e.K., Lübeck.
448 BRT, 134 NRT, 254 DWT,
32,00 (29,71) x 11,00 x 5,25 x 4,250 meter,
3.680 kW, 2 x A.B.C. 8MDZC, Anglo Belgian Corporation N.V., 12 kn