De IMO 9183075 - thans WULF 7 [1] (2)* en ex URAN, ex DANEGARTH - is gebouwd in 1998 en nog steeds volop aan het werk. Nu voor Otto Wulf GmbH & Co. KG uit Cuxhaven (D).
*) Die '(2)' duidt er op dat dit de tweede WULF 7 in de vloot van Otto Wulf is. De eerste was de IMO 9360582 (thans FAIRPLAY-32 [2]) die van 2009 tot 2011 die naam droeg.
Hier haar levensloop:
Bouwnummer C-427
- Ze wordt onder bouwnummer C-427 gebouwd bij Astilleros Armon SA in Navia (Spanje) [3].
- Volgens het Scheepsregister is haar kiellegging op 13 maart 1998 [4].
- Op 26 mei 1998 gaat ze te water [3].
- En op 31 oktober 1998 volgt haar oplevering [3].
- Die datum komt als haar bouwdatum in het Scheepsregister [4].
|
URAN -Triëst © Paolo Carbonaio √ |
URAN
- Tripmare Srl uit Triëst doopt haar na haar oplevering op 31 oktober 1998 tot URAN [5].
- Uit die periode is over haar op het internet nog niets te vinden.
- Op 1 mei 2003 komt ze in Bristol aan om daar op een short-term-contract door Svitzer ingezet te worden [6].
DANEGARTH
- Vanaf 1 mei 2003 vaart ze in short-term-charter voor Svitzer, met Bristol als haar tijdelijke station [6].
- Men vlagt haar in juni 2003 om naar Groot-Brittanië en doopt haar om tot DANEGARTH [7].
- Ze behoudt daarbij wél haar originele kleuren [zie foto].
- Het chartercontract loopt tot mei 2004, waarna ze weer teruggaat naar haar eigenaar.
URAN
- Terug bij haar eigenaar wordt ze in mei 2004 onder haar oude naam URAN weer terug gevlagd naar Italië [7].
In het nieuws
Triëst, 2 maart 2011 - Als tijdens de hevige storm de meertrossen van het nationale monument, de pontonkraan URSUS [8] breken, raakt die op drift. De URAN is een van de drie sleepboten die betrokken is bij de geslaagde bergingspoging en krijgt daarvoor deze waarderingsplaquette [9]. → →
(Later zou er nog heibel ontstaan rond de betaling van deze klus.)
- In oktober 2011 wordt ze via de makelaar DBS Offshore verkocht aan Otto Wulf GmbH & Co. KG [10].
- Die vlagt haar om naar Malta [7].
- Na een reis van een kleine twee weken komt ze op 7 november vanuit Triëst in Cuxhaven aan [11].
- Bij de Mützelfeldtwerft in Cuxhaven ondergaat ze een omvangrijk upgrade, waarbij ze ook een nieuwe lier en een nieuwe kraan krijgt [10].
WULF 7 (2)*
|
Hoek van Holland - 21 januari 2023 [15] |
- Op 20 november 2011 wordt ze door Otto Wulf GmbH & Co. KG omgedoopt tot WULF 7.
- In juli 2012 heeft ze zelf een sleepboot nodig als ze nabij Borkum motorproblemen krijgt. De ANGLIAN EARL [12] sleept haar naar de Eemshaven [13].
- En in oktober 2013 vlagt men haar om naar Duitsland [7].
- In april 2018 vaart ze vier weken vanuit Terneuzen in charter voor Multraship [14] [15].
- Ik kiek haar voor het eerst op 21 januari 2023 als ze met een ponton op sleep bij Hoek van Holland binnenloopt [16].
- Klik hier voor haar huidige positie: [17] [18] [19] [20].
Hier nog eens de links uit de tekst op een rijtje, aangevuld met een paar relevante:
Regelmatig worden er websites vernieuwd of verwijderd. Daardoor kan het voorkomen dat bepaalde links niet (meer) werken. Bij voorbaat mijn excuses daarvoor. Ik zou het op prijs stellen als u mij die wilt doorgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..