FAIRPLAY-32 (ex FREYR, ex MULTRATUG 4 (2), ex TURM, ex LESUM, ex WULF 7, ex FAIRPLAY 28)
De FAIRPLAY-32 is een Voith Tractor Tug van het type CND-04167 [2]. Ze is eigendom van Ocean S.R.L. [3] en vaart in bareboatcharter bij Fairplay. Haar eerste doopnaam was TURM. Daarna veranderde die nog een paar keer. Lees maar:
Ze wordt (net als haar zusters de WOLF en de ZEUS) gebouwd bij Astilleros Armon SA in Navia (Spanje) onder bouwnummer C-626.
Het ontwerp is van Cintranaval-Defcar S.L. en het betreft zoals gezegd een Voith Tractor Tug [2].
In 2005 wordt haar kiel gelegd en op 1 maart 2006 gaat zij daar tewater.
Haar opleveringsdatum = bouwdatum staat in haar Scheepsregister op 29 november 2006 [5].
Haar eigenaar is dan de Banco Espanol de Credito SA en haar management wordt uitgeoefend door Hidraumar Transportes, Funchal (Madeira) [tugbase].
Het drietal TURM, WOLF en ZEUS is aanvankelijk bedoeld om ingezet te worden voor terminalwerk in de Zwarte Zee, maar ze blijken bij aflevering daar (nog) niet nodig en worden vooralsnog elders ingezet [6].
TURM (2006 - 2007)
Op 29 november 2006 wordt ze opgeleverd als TURM.
Ze wordt vanaf december 2006 als eerste gecharterd door Unterweser Reederei AG (URAG) uit Bremen [7].
Op 24 juni 2011 wordt ze gecharterd door Fairplay.
Die doopt haar om tot FAIRPLAY-28 (3).
Dat duurt maar heel even, want al op 1 september 2011 wordt ze verkocht aan Ocean Koper d.o.o. in Koper (SVN) (Thans Ocean S.R.L. volgens het Scheepsregister [5].)
MULTRATUG 4 (2) (2011 - 2022)
Per 1 september 2011 gaat ze in sub-charter bij de joint-venture-partner van Fairplay, te weten Multratug [8].
Op 2 september 2011 wordt zij gefotografeerd met haar oude naam, maar met het nieuwe schoorsteenlogo [9].
Tussen die 2e en 10 september 2011 doopt men haar om tot MULTRASHIP 4 [10].
Op 5 februari 2022 loopt haar chartercontract af en gaat ze terug naar haar eigenaar Ocean S.r.l. in Triëst [eq].
Klik op een van deze links voor haar huidige positie[12][13][14][15].
Hier nog eens de links uit de tekst op een rijtje, aangevuld met een paar relevante:
Regelmatig worden er websites vernieuwd of verwijderd. Daardoor kan het voorkomen dat bepaalde links niet (meer) werken. Bij voorbaat mijn excuses daarvoor. Ik zou het op prijs stellen als u mij die wilt doorgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..