
De CARLO MARTELLO [1] is een van de vier zeeslepers die Augustea Imprese Marittime e di Salvataggi uit Italië rijk is [2].
Bouwnummer YN 92
- Zij is een - exclusief voor Augustea door Rolls-Royce Marine ontworpen - type UT 514-L, net als haar oudere tweelingzusje de CARLO MAGNO (2006) [3].
- Bij het ontwerp staat 'kosten-effectiviteit' voorop [4].
- Ze wordt gebouwd bij Rosetti Marino SpA in Ravenna (IT) [5].
- Haar kiellegging vindt plaats op 30 juni 2008 en op 13 januari 2009 gaat ze te water [6].
- Als officiële bouwdatum staat 8 juni 2009 in haar scheepsregister [7].
CARLO MARTELLO
- De feestelijke overdracht door de werf en de doop door Mw. Maria Laura Zagari vinden plaats op 27 juni 2009 [8].
 |
Deze foto maakte ik daar op 8 augustus 2018. |
- Ze is vernoemd naar Karel Martel, hofmeier en oorlogsstrijder [9].
- Op 4 augustus 2009 kwam zij voor het eerst in Nederland [10] [11], maar toen was ik nog niet her-ingetreden als 'tugspotter'. Dat her-intreden deed ik pas op 7 maart 2017. Al op 22 maart 2017 [12] maakte ik voor het eerst kennis met haar en trof haar weer op 8 augustus 2018 [13]. Beide keren in de Lekhaven in Rotterdam. De laatste keer had zij de SEAWAYS 22 langszij, in afwachting van haar volgende opdracht.
- Haar huidige positie vind je hier: [14].
Tabel: Levensloop IMO 9442275
naam |
datum |
bijzonderheden |
plaats |
bij |
YN 92 |
30-6-2008 |
Kiellegging [6] |
Ravenna (IT) |
Rosetti Marino SpA |
13-01-2009 |
Tewaterlating [6] |
08-06-2009 |
Officiële bouwdatum [7] |
CARLO MARTELLO |
27-6-2009 |
Overdracht & doop [8] |
4-8-2009 |
Haar eerste bezoek aan Nederland [10] [11] |
Rotterdam (NL) |
|
22-3-2017 |
Mijn eerste kennismaking [12] |
Rotterdam (NL) |
Lekhaven |
Klik voor meer informatie over het schip op onderstaande links:
Regelmatig worden er websites vernieuwd of verwijderd. Daardoor kan het voorkomen dat bepaalde links niet (meer) werken. Bij voorbaat mijn excuses daarvoor. Ik zou het op prijs stellen als u mij die wilt doorgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..