Ze is al geruime tijd voor de kust aan het werk, de SENTOSA.
Tezamen met de SERAYA assisteert zij bij de aanleg van het windmolenpark Hollandse Kust Zuid. Om 08:45 uur liep ze - ter bevoorrading - Scheveningen binnen.
En om 19:08 uur verliet zij de haven ook weer.
De ADVENTURE en de EXPERIENCE staan in het Lloyd's Register inmiddels ingeschreven als MED POLARIS en MED REGULUS. Ik paste hun Sleepbootdossiers daarop aan:
Ik had op AIS gezien dat er aan de Korenterminal twee Russische minislepertjes lagen afgemeerd, de 'Damen Stan Tugs 1004' RN TAMAN en RN TEMRYUK.
Op de Damen-website lees ik dat ze bij hen te koop liggen en dat hun verkoop zo goed als rond is ("Under negotiation").
Verder stond de Lekhaven op mijn programma voor de Amerikaanse sleper THOMAS (1976).
Best een oud gebakje om zover mee van huis te gaan. Dapper?! Onder deze link haar specificatieblad.
Als "bijvangst" voor vandaag nog de langsvarende LINGESTROOM en in de Merwehaven de BRENT in Boluda-outfit en de PRINCESS. Klik voor die, en andere foto's maar op de button.
Ik was precies op tijd in Hoek van Holland om te worden getrakteerd op de proefvarende ADVENTURE.
Inmiddels is zij ontdaan van haar hybride-kit en overgeschilderd in de bedrijfskleuren van het onlangs opgerichte MedTug-Antwerpen, haar zoveelste huurder. Ik ben bezig haar Sleepbootdossier aan deze nieuwe situatie aan te passen, dus binnenkort meer! En dan is misschien ook haar nieuwe naam onthuld....
(Ik kiekte ook nog even de BUGSIER 1 omdat dat een nieuwe voor mij is. Jammer alleen dat ze niet wat dichterbij kwam....)
De MULTRATUG 4 is mijn 'Sleepboot van de maand juni'.
Ze lag de afgelopen maand lange tijd voor de kust, ter assistentie bij een hijsproef. Vanaf Monster was zij nog net acceptabel te kieken. Toen besloot ik een Sleepbootdossier over haar te maken en haar mijn 'Sleepboot van de maand' te maken. >> Klik hier als je haar dossier wilt lezen.<<
De MULTRATUG 4 moest vanmorgen een jachtje praaien dat te dicht bij de kraanschepen RAMBIZ en GULLIVER dreigde te komen. Kennelijk was er geen radioverbinding mee te maken....
Het halfafzinkbare zwareladingponton FJORD is vorig jaar uit de mottenballen gehaald om een vijftal windmolenonderstellen uit Spanje naar Rotterdam te vervoeren. Zij kreeg ter ere van die reactivering haar eigen dossier. Lees dat via deze link.