Amber II & Union Sapphire

Union Sapphire

Gisterenmorgen ging ik naar de Lekhaven voor de UNION SAPPHIRE en de AMBER II. Ze bleken naast elkaar te liggen. Aan de binnenkant de AMBER II. Die was dus vrij eenvoudig te benaderen. Maar toen ik naar de overkant liep om ook de UNION SAPPHIRE te kunnen platen, kreeg die net de douane langszij. Kennelijk was er iets gaande, want er stonden ook auto's van de Belgische overheid, van een Nederlandse inspectiedienst en nog een busje van de douane.
Gelukkig kreeg ik aan de overkant spontaan koffie aangeboden om het wachten te veraangenamen. Het hielp, want toen ik wegging, ging ook de douane weg. Ik terug en hebbes!

 

Aida Prima

Op weg naar de overkant kwam ik nog langs de AIDA PRIMA. Geen sleper, maar vooruit.

 

Frontier Falcon & assistentie

Al Murabba & SD Seal

Later bij de Tennesseehaven was het akelig stil. Ik heb er een uurtje gepost, maar zonder enige vangst. Die kwam pas toen ik op de Landtong Rozenburg was. Daar kwam plots de complete sleepvloot in beweging (op een na). Misschien had dat iets met hoogwater te maken.
En waarom de SD SEAL ging rainbowen toen het containerschip AL MURABBA binnenliep, was mij niet duidelijk. Of het moet alsnog een welkomstgroet zijn geweest aan de ROTTERDAM, de nieuweling die fungeerde als achterboot. Wie het weet mag het zeggen.

P.S.
Richard Mol liet via Facebook weten dat dat spuiten met de fifi was bedoeld als afscheid van de loods op de AL MURABBA. Die ging met pensioen.

Alle foto's van de achttien verschillende schepen die ik voor de lens kreeg, staan onder deze knop: